Izaberite stranicu

Većina osoba koje rade na tome da izgube suvišne kilograme primećuje da su stalno gladni iako unose hranu u optimalnim količinama. Koji su glavni krivci za to?

  1. Ne unosite dovoljno proteina

Proteini su makronutrijenti koji su veoma važni za kontrolu apetita. Poznati su po tome da nakon što unesete obrok koji sadrži proteine, ostajete duži period siti. Zbog ovoga obratite pažnju da za svaki glavni obrok unesete bar jedan izvor proteina. Ovo isto važi i za masti.

  • Nedostatak sna

Dovoljan broj prespavanih sati je veoma bitan za celokupno zdravlje organizma. Spavanjem se reguliše lučenje hormona grelina i leptina i tako dolazi do kontrolisanja gladi. Grelin je hormon koji stimuliše apetit, a kada imamo optimalan san, njegova količina u organizmu se smanjuje. Što se tiče leptina, to je hormon koji izaziva osećaj sitosti, pa su količine ovog hormona adekvatne ako se lepo naspavamo. Ukoliko ne spavate dovoljno javlja se pojačana glad.

  • Hrana je svuda oko vas

Ukoliko u kući držite zalihe slatkiša i grickalica, svakako da ćete pokleknuti i navaliti na njih, jer prosto znate da su tu. Zbog ovoga bi trebalo ovakvu hranu da prestanete da gomilate, jer jednostavno, ukoliko je nemate pri ruci, manje su šanse da će vam se one i jesti. Ovo ne važi samo za grickalice. Mora da ste primetili da u periodu praznika jedete češće nego inače i u većim količinama, jer je po nekom pravilu uobičajeno da se spremi hrana za narednih nedelju dana.

  • Ne pijete dovoljno vode

Unos odgovarajuće količine vode ima mnoge zdravstvene benefite. Jedno od toga je i smanjenje apetita. U principu, kada popijete čašu vode, osetićete se sito. Zbog ovoga se preporučuje piti vodu pola sata pre obroka, ali i u toku dana. Često kada osećate glad, niste u stvari gladni, nego ste žedni.

  • Dijeta vam je siromašna dijetalnim vlaknima

Unos dijatalnih vlakana je jedan od načina kako da držite glad pod kontrolom. Namirnice bogate vlaknima produžavaju osećaj sitosti. Zbog ovoga se nikako ne treba preterano smanjivati unos namirnica koje sadrže ugljene hidrate, jer gde su ugljeni hidrati, tu su i vlakna.

  • Pijete svoje kalorije

Ovakav način ishrane je postao veoma popularan, čvrsti obroci se zamenjuju tečnim. Često tečni obrok može da sadrži više kalorija. Mežutim, nikako ne biste trebali da pratite ovaj trend. Glavni obrok ne može da zameni nikakav napitak. Ovakve dodatke ishrani možete da konzumirate za užinu.

  • Raspored obroka

Ukoliko ste navikli da imate 5 obroka u toku dana, preskakanje jednog od njih može da dovede do pojačane gladi. Ovo isto važi i ako jedete 3 ili 2 obroka. Čim nešto preskočite, organizam hoće da nadoknadi. Zbog ovoga se preporučuje da i ako nemate vremena za konkretan obrok pojedete voćku, koštunjave plodove ili nešto slično, kako se ne biste za naredni obrok preterano najeli usled veće gladi.

  • Premali unos kalorija

Kada želimo da smršamo, trebalo bi da unosimo 20% manje kalorija nego što nam je to inače potrebno. Međutim, u želji da što pre izgube višak kilograma, mnogi se odlučuju za dijete koje su veoma restriktivne. Zbog ovoga logično dolazi i do izražene gladi.

  • Nervozni ste

Svi smo mi iskusili tu emocionalnu glad. To zapravo nije prava glad, ali nas tera na prejedanje. Jedini način da se ovakva blad ublaži je da nađete nešto što će vas odvratiti od hrane. To može biti odlazak u šetnju, teretanu ili nešto slično.

     10.Prisusustvo hrane u medijima

Internet je pun slika hrane. Čim otvorite instagram, facebook, youtube, tu je i hrana. Isto važi i za televizor. Kada gledate neku emisiju o kuvanju, kako da ne ogladnite.

Iako postoji mnogo razloga zbog kojih nam se otvara apetit, isto tako postoji i mnogo načina kako da sprečimo konstantno grickanje hrane, samo trebate da nađete način koji vama najviše odgovara.