Izaberite stranicu

Mnogi od nas žele da izgube po koji kilogram viška. Usled ovakve težnje, često se opredeljujemo za brze i čudotvorne dijete, koje obećavaju nerealni gubitak kilograma za veoma kratak period. Kako da prepoznate koja dijeta će vas povesti putem začaranog jo-jo kruga? Dok je u nekim slučajevima veoma lako otkriti da je dijeta nebulozna, postoje ipak i one koje na prvi pogled ne izgledaju tako pa se na kraju odlučimo da joj damo šansu. Kako da znate da razlikujete zdravu i izbalansiranu ishranu od jo-jo dijeta?

Prvi znak da vas neka dijeta neće dovesti do dugotrajnog rešenja je obećanje da ćete u veoma kratkom roku izgubiti nerealno puno kilograma. Pre par godina su se po časopisima stalno provlačile dijete tokom koje navodno za nedelju dana možete da izgubite i do 5 kilograma, pa i više. Pošto je svačije telo različito, uopšte nisu zahvalne prognoze koliko je kilograma normalno izgubiti za nedelju dana. Po mišljenju nekih lekara i nutricionista, ne bi trebali gubiti više od 1-1,5 kg nedeljno.

Kada naiđete na dijetu koja sadrži neku „magičnu“ namirnicu koju pri tom možete da jedete u neograničenim količinama. Često se takvim namirnicama pripisuje svojstvo topljenja masnih naslaga, kao i  čudotvorno rešavanje raznih zdravstvenih problema. Ovo je slučaj npr. sa grejpfrut dijetom, kupus dijetom ili najnoviji hit- celer.

Sledeće na spisku su dijete koje su veoma restriktivne, odnosno one koje sadrže jako malo kalorija ili one koje izbacuju ili smanjuju drastično količinu nekih makronutrijenata. Ovde npr. spada keto dijeta, kod koje se drastično smanjuje unos ugljenih hidrata. Takođe ovde mogu da se svrstaju i bezglutenska dijeta i dijeta iz koje se izbacuju svi mlečni proizvodi. U potpunosti je u redu izbaciti ove namirnice ukoliko vam smetaju, odnosno alergični ste, ali ukoliko niste, onda apsolutno nema nikakve poente i što je najgore, može da dođe do manjka unosa nekih nutrijenata koji su veoma bitni za funkcionisanje organizma.

Bilo kakva dijeta koja u nazivu sadrži reči kao što su brza, detoks, turbo…. Ne postoji brza dijeta. Brze dijete često sadrže jako malu količinu hrane, pa se nakon takvih dijeta brzo vraćaju kilogrami, a što je i najčešće, pojavi se i još par kilograma više nego pre. Po raznim časopisima i internet stranama možete uočiti razne detoks dijete, međutim već smo pričali o tome da organizam sam sebe čisti od toksina(odnosno vrši detoks), tako da apsolutno nijedna magična dijeta ne može ubrzati to, već organizam radi svojim prirodnim tokom.

Često neke dijete postanu hit u svetu a da za njih ne postoje nikakvi naučni dokazi ili se baziraju na nekim polu-istinama. Često se ljudi odlučuju na dijetu koju je preporučila neka slavna osoba. Ovo je slučaj sa alkalnom dijetom ili dijetom po krvnim grupama. Apsolutno ne postoje dokazi da ove dijete dovode do bržeg gubitka kilograma. Do mršavljenja dolazi isključivo kada se potroši više kalorija nego što je unešeno. Isti slučaj je i sa unošenjem hrane u tečnom obliku(smoothie). Kalorije su kalorije pa bile one u tečnom ili čvrstom obliku. A ovde treba posebno obratiti na činjenicu da pri pravljenju smoothie dolazi do gubljenja dijetalnih vlakana iz voća i povrća.

Dijete koje zahtevaju da se nabave određeni preparati kao što su razni detoks napitci, čajevi za mršavljenje, tablete za mršavljenje, šejkovi…. Ovde se uvek setim jednog proizvoda za mršavljenje koji se i dan danas reklamira, a pri tom vam daju i dijetu koja sadrži oko 600 kcal. Logično je da ćete sa takvom dijetom da smršate i bez tog preparata. Naravno, potpuno je suludo unositi samo 600 kalorija na dan.

I zapamtite, ukoliko zvuči predobro da bi bilo istinito, onda se tu verovatno radi o jo-jo dijeti. Najbitnije je znati kada želite da smršate da je to jedan proces koji traje, ne 10 ili mesec dana, već mnogo duže. Nije sve u fizičkom izgledu već je kompletno zdravstveno stanje organizma najvažniji stavka i zbog toga se treba okrenuti ka uravnoteženoj ishrani. Međutim, pored ishrane, jako je bitno menjati i životne navike. Uvedite neku fizičku aktivnost bar par puta nedeljno, gledajte da što više šetate, pijte dosta vode, odmarajte se, pokušajte da spavate bar 7 sati i uživajte. Jer kada se prebacite na ovakav način razmišljanja, onda vam put ka zdravom i lepom telu neće biti mučenje već jedna prava uživancija.