Izaberite stranicu

Probleme sa kilažom uglavnom povezujemo sa osobama sa viškom kilograma. Međutim, itekako postoje ljudi koji žele da dobiju na kilaži ali im to nikako ne uspeva. Da li ste znali da je mnogo teže ugojiti se nego smršati? Naravno ovde pričamo o onim ljudima koji svašta jedu, a ne goje se. Kada pričamo o gojenju, ovde podrazumevamo na dobijanje mišićne mase a ne masti.

Kod mršavljenja, sasvim je moguće izbubiti od 500 g do 1 kg nedeljno. Međutim što se tiče dobijanja mišićne mase to ide od 500 g do 1 kg mesečno. Osnovna stvar je da unosite više kalorija i to ne samo iz grickalica, slatkiša i fast food-a. Iako se ovde radi o gojenju, treba paziti da unosite kaloričniju hranu, ali i hranu koja je u isto vreme nutritivno bogata.

Prvi savet je da jedete što češće u toku dana. Najbolje bi bilo da imate 5-6 obroka dnevno. Kako biste dobili na kilaži potrebno je da unosite više kalorija od onoga što vaš organizam može da potroši. Najbolje bi bilo unositi 300-700 kalorija više. Takođe, izbegavajte da pijete vodu pre obroka jer može doći do smanjenja apetita.

Jedite više proteina jer oni imaju glavnu ulogu u izgradnji mišića. Uključite u svoju ishranu više mesa, ribe, jaja, mlečnih proizvoda(ovde se treba odlučiti za one punomasne), mahunarke, orašaste plodove.

Unosite više ugljenih hidrata. Ovde treba voditi računa o njihovim izvorima. Najbolje bi bilo da jedete integralne žitarice, pirinač, testeninu, krompir, pahuljice.  Takođe možete uvrstiti na svoj dnevni meni i razno suvo voće jer je veoma kalorično.

Pijte svoje kalorije. Hrana u tečnom obliku ima mnogo manju moć da zasiti nego čvrsta hrana. Igrajte se sa raznim ukusima i namirnicama. Sa raznim voćem i povrćem možete smućkati i razne dodatke u vidu kikiriki putera, ovsenih pahuljica, raznih semenki i orašastih plodova. Ovakvi napitci nisu zamena za glavni obrok već se uglavnom piju za užinu.

Još jedna bitna stavka je vežbanje. Da biste dobili na mišićnoj masi, vežbanje je neizostavno. Najbolje bi bilo izbegavati kardio vežbe i fokusirati se na trening snage. Poželjno je vežbati bar 3-4 puta nedeljno.

Kao i sa mršavljenjem i ovde se radi o dugom procesu i zbog toga je veoma važno da budete istrajni. I još jednom obratite pažnju na to da je veoma važno da se ugojite na zdrav način, jer bilo šta suprotno od toga može da izazove mnoge zdravstvene probleme.