Izaberite stranicu

Gojaznost je sve češći problem sa kojim se roditelji susreću. Po nekim računicama, u poslednjih 30 godina broj dece koja su gojazna se udvostručio.

Velika je verovatnoća da će gojazna deca imati prekomernu težinu i u odraslom dobu. Takođe se povaćava i rizik od nastanka hronično nezaraznih bolesti kao što je dijabetes tip 2 i kardiovaskularna oboljenja. Pored toga može doći i do narušavanja imuniteta deteta.

Šta je uzrok dečjoj gojaznosti?

U današnje vreme deca sve češće provode vreme u kući, ispred televizora, kompjutera i mobilnih telefona. Nivo fizičke aktivnosi se sve više smanjuje. Naravno, na gojaznost najviše utiče nepravilna ishrana dece. Uz sedentarni način života i ne izbalansiranu ishranu, bitan faktor je i genetika.

Šta roditelji mogu da urade kako bi sprečili gojaznost kod deteta?

Poštujte detetov apetit, nemojte ga prisiljavati da pojede sve što je u tanjiru. Izbegavajte da ga nagrađujete sa slatkišima. Pokušajte i sami da vodite zdrav život, dete će pratiti vaš primer. Ograničite mu vreme koje provodi ispred televizora i kompjutera, umesto toga uživajte zajedno u fizičkim aktivnostima. Izbegavajte da detetu dajete gazirane sokove i sokove iz tetrepaka. Birajte zdrave načine pripreme hrane(kuvanje, grilovanje). Takođe je veoma bitno da dete unosi i dovoljnu količinu vlakna.

Rešenje ovog problema nije jednostavno. Nemojte vaše dete da stavljate na neku rigoroznu dijetu. Potrebno je da se posavetujete sa lekarom (da se utvrdi da li postoji neki zdravstveni problem kod deteta), kao i sa nutricionistom koji će napraviti izbalansiran plan ishrane za vaše dete u zavisnosti od potreba deteta.

Plan ishrane se radi na individualnom nivou i mora da sadrži sve potrebne materije za pravilan rast i razvoj deteta.

Stroge restriktivne dijete kod dece mogu izazvati poremećaje u ishrani kao što su anoreksija i bulimija. Zato umesto dijete treba dete da podstičete da razvija zdrave navike u ishrani kao i da se redovno bavi fizičkom aktivnošću. Privremene dijete ga neće naučiti da se hrani pravilno na duge staze, niti koliko je izbalansirana ishrana bitna i koje namirnice izabrati.