Izaberite stranicu

Ideja da je zdrava hrana skuplja od one nezdrave je nešto što često čujem. Kada pitate osobu koja ima problem sa viškom kilograma ili ima neki zdravstveni problem koji je u direktnoj vezi sa nezdravim načinom ishrane, često će vam reći da se ne hrani zdravo jer to sebi ne može da priušti.  Činjenica je da se o zdravoj ishrani sve više priča i da je ta tema veoma zastupljena u medijima i na internetu, pa se zbog toga sve više proizvođača odlučuje na povećanje cene zdravih proizvoda. Kako da se hranite zdravije a da to ne padne teško vašem kućnom budžetu?

Meso i riba su definitivno najskuplje namirnice kada je reč o zdravoj hrani.Ove namirnice su dobri izvori proteina, a riba je takođe puna dobrih masnih kiselina. Međutim, ne sadrže proteine samo namirnice životinjskog porekla, već se nalaze i u nekim biljnim namirnicama(sočivo, pasulj, grašak, boranija, leblebije, soja). Što se tiče ribe i omega-3 masnih kiselina, često se navodi da je njihov najbolji izvor losos, ali losos je skupa namirnica. Da biste se zdravo hranili, nije potrebno da kupujete losos već možete da se opredelite za neke jeftinije varijante, kao što su tuna, skuša, pastrmka, oslić.

Svake godine se pojavi neka nova „super hrana“, koja navodno leči mnoge bolesti i baš vam je ona potrebna kako biste smršali i bili zdravi. Ne nasedajte na ovakve marketing trikove i nemojte džabe bacati pare. Da li uopšte znači da ako je nešto skupo onda mora da je kvalitetno? Nikako. Nećete biti zdraviji ako umesto jabuke pojedete neko ekstra skupo voće. To ne mora da znači da skupo voće nije zdravo, ali generalno ne postoji neka značajnija razlika zbog koje biste morali da izdvajate veću količinu novca za nešto što vam nije potrebno. Isto važi i za kinou, čia semenke, avokado, šparglu i mnoge druge skupe namirnice. Za svaku skupu namirnicu postoji dobra i jeftinija zamena.

Da li ste i vi jedni od onih ljudi koji svašta nešto nakupuju, pa im posle namirnice propadnu jer ih niste iskoristili. Kako ne biste bacali novac, dobro isplanirajte vaš jelovnik par dana unapred kako ne bi došlo do bacanja hrane. Naravno, ovo se uglavnom odnosi na sveže voće i povrće.

Kupujte sezonsko voće i povrće. Osim što je svežije i ukusnije, takođe je i jeftinije. Često viđam ljude koji kupuju neko voće ili povrće van sezone po nerealno visokoj ceni, a ukoliko želite da smanjite vaše troškove za hranu, idealno rešenje je da kupujete samo sezonske namirnice, a čak možete da kupujete i smrznute proizvode, što vam je svakako jeftinije, a generalno su smrznute namirnice kvalitetne jer se smrzavaju odmah posle berbe, tako da nema gubitaka kada je reč o vitaminima i mineralima.

Kako biste bili zdravi, uopšte nije potrebno da kupujete razne proteinske šejkove, detoks napitke i ostale skupe mućkalice. Sve to možete da napravite kući za manje novca. Isto važi i za razne zdrave grickalice. Takođe nije potrebno da kupujete razne proizvode bez glutena i mlečnih proizvoda, jer su takve namirnice poprilično skupe, a uostalom i nisu preterano zdrave jer su prepune masti i šećera.

Kada se osvrnemo na prethodno rečeno možemo zaključiti da osnovne namirnice koje zdrava i izbalansirana ishrana podrazumeva i nisu tako skupe, čak šta više, takve namirnice su jedne od jeftinijih. Postoji široki spektar namirnica koje su za svačiji džep. Apsolutno nema potrebe da se skupi trendovi u ishrani slepo prate. I svakako da je jeftinije ulagati novac u zdravu ishranu nego u budućnosti izdvajati za lekove i lekare.